כולסטרול // פיטוסטרולים – מהם? - אתר טבע

1-with-box

// כולסטרול // פיטוסטרולים – מהם?

02

פיטוסטרולים – מהם?

3

פיטוסטרולים להפחתת רמת הכולסטרול הרע

יעילות הפיטוסטרולים, הידועים גם בשם סטרולים צמחיים (Planet Sterols), נתגלתה כבר בשנת 1951 ע"י חוקרים שונים. המחקרים מראים כי צריכת 1-3 גרמים של פיטוסטרולים ביום באמצעות תוסף תזונה תורם לירידה בספיגת הכולסטרול הרע בגוף האדם. למעשה ישנה תחרות בין הכולסטרול הרע לפיטוסטרולים בזמן הספיגה במעי הגס וכך הגוף סופג פחות כולסטרול רע ורמתו בדם יורדת. הנתונים הסטטיסטיים מראים כי יותר ממיליון ישראלים סובלים מבעיית כולסטרול גבוה, וידוע כי כולסטרול גבוה הוא אחד מגורמי הסיכון העיקריים למחלות לב ושבץ. כיום ניתן באמצעות תוסף התזונה מבית חברת טבע הישראלית, פיטו- גארד, להוריד את רמת ה- LDL (הכולסטרול הרע).

אורח חיים בריא ושינוי בהרגלי התזונה

המודעות בקרב ישראלים לגבי שמירה על אורח חיים בריא ותזונה נכונה ובריאה גוברת בשנים האחרונות. השינוי באורח חיים כולל הפסקת עישון, פעילות גופנית, שמירה על משקל תקין, ושינוי בהרגלי התזונה. המודעות לכולסטרול הרע והשפעתיו המזיקות גורמת לרבים להיות במעקב תמידי אחרי רמת הכולסטרול
בדם ולקבל טיפול רפואי להורדת רמת הכולסטרול הרע. שינוי בהרגלי התזונה כמו הפחתת מזון
המכיל שומן רווי ומעבר למזון עשיר בשומן לא רווי הכולל דגי ים עמוקים, זרעי פשתן, אבוקדו, טחינה, אגוזי מלך, ועוד וצריכת מזון עשיר בסיבים תזונתיים (דגנים מלאים, ירקות וכד') תורם להפחתת הכולסטרול.

צריכת פיטוסטרולים תורמת
להפחתת LDL (הכולסטרול הרע)

פיטוסטרולים דומים במבנם ובהרכבם הכימי לכולסטרול. פעולת הפיטוסטרולים בצמחים דומה לפעולת כולסטרול בגוף. כולסטרול רע (LDL) הוא חומר שומני השוקע על דפנות העורקים וגורם לטרשת עורקים המקדימה היווצרות מחלות לב ושבץ מוחי מכיוון שהוא נצמד לדפנות התאים וכך כלי הדם הופכים להיות נוקשים וצרים יותר.

איזה מזונות מכילים פיטוסטרולים

צריכת מזונות כמו פירות, ירקות, אגוזים, דגי ים עמוקים ואבוקדו תורמת לגוף. מומלץ לצרוך שמן שומשום ושמן זית הנחשבים לבריאים יותר.