1-with-box

// הריון ולידה // חשיבות התזונה בתקופת ההריון

02

חשיבות התזונה בתקופת ההריון

3

ההמלצות המקובלות לצריכת
אומגה 3

קיימות היום המלצות בין-לאומיות לצריכה של אומגה 3 עבור נשים בהריון. המלצות ארגוני הבריאות האמריקאיים, האירופאים, איגוד הפֶרינטולוגים העולמי וארגוני הבריאות של אוסטרליה וניו זילנד מנחות כי על האם להגיע לצריכה של 200-300 מ"ג ביום של DHA, במהלך כל תקופת ההיריון.

אומגה 3 ו DHA

DHA – הינה חומצת שומן מסדרת חומצות השומן הנקראות אומגה 3 . ל DHA תפקיד מבני ופונקציונלי משמעותי במוח וברשתית העין. העובר והיילוד תלויים ב – DHA האימהי ומעבר פעיל של DHA דרך
השליה לעובר מתבצע ביחס מועדף לעומת חומצות השומן האחרות. 97% מסה"כ האומגה 3 במוח הינו DHA – מבחינה תפקודית היא משתתפת בתהליכים של העברה עצבית, תפקודי זיכרון, עיבוד נתונים, תגובה ושליטה קוגניטיביים 93% מסה"כ האומגה 3 ברשתית העין הינה DHA – DHA מצויה בריכוז גבוה בחלק החיצוני של הממברנה ברשתית העין, והיא חיונית להתפתחות הראייה וכישורי הלמידה.

פורטו – אומגה 3 מאצות

המקור העיקרי של אומגה 3 הינו דגי מים קרים בעיקר מאזורי אוקיינוס צפוניים. דגי ים אלו מכילים אומגה 3 שמקורה באצות וצמחי מים שהם צורכים (בנוסף לרכיבים אחרים המצויים בים כגון כספית ומתכות). אומגה 3 בשמן דגים מגיעה אלינו באמצעות תיווך (דגים) ולא בצורתה הטבעית והראשונית.

מקור האומגה 3 בפורטו הינו אצות הגדלות בחוות ייעודיות שבתהליך מבוקר ובסטנדרט יצור גבוה מזוקקות לשמן DHA.