1-with-box

// הריון ולידה // חשיבות צריכת אומגה 3 מאצות בתקופת ההריון

02

חשיבות צריכת אומגה 3 מאצות בתקופת ההריון

3

בשנים האחרונות חל שינוי בשוק אומגה 3. אם עד לפני שנתיים היה נהוג לרכוש תוספי מזון המכילים אומגה 3 ממקור של דגים החיים במעמקים הרי כיום עוברים רבים לצרוך אומגה 3 ממקור צמחי. אומגה 3 ממקור צמחי נחשבת לבטוחה יותר ויש לה יתרונות רבים לעומת אומגה 3 המופק משמן דגים. היתרון העיקרי הוא בבריאות מכיוון שמחקרים העלו כי אומגה 3 מדגים עלולה להכיל כספית ורעלנים אחרים. הים מזוהם ודגים החיים במעמקים מכילים מתכות רעילות אשר נשפכו בשנים האחרונות. ריכוז גבוה של כספית, דיוקסין ורעלנים אחרים מסוכן לבריאות אלה שלוקחים אומגה 3 ובייחוד נכון הדבר לגבי נשים בהיריון. חשיבות אומגה 3 בתקופת ההיריון ואף לאחריה בתקופת ההנקה ידועה ומחקרים רבים מוכיחים כי ילדים שנולדו לאמהות אשר נטלו אומגה 3 כל אורך תקופת ההיריון נולדים שלווים יותר, בעלי אינטליגנציה רבה יותר מהממוצע ובריאים יותר. אומגה 3 תורמת להתפתחות תקינה של מגוון מערכות בעובר ובראשן התפתחות תקינה של המוח ושל איברי הראייה.

אומגה 3 חשובה לעובר ולאם

מחקרים רבים נעשים בשנים האחרונות בנושא חשיבות אומגה 3 בתקופת ההיריון. המחקרים הקליניים מוכיחים ללא ספק את חשיבות אומגה 3 להתפתחות תקינה של העובר וכן את החשיבות הרבה של אומגה 3 לאם. נשים בהיריון הלוקחות אומגה 3 באופן קבוע שומרות על בריאותן ומונעות מחלות המופיעות לאחר ההיריון כמו דיכאון לאחר לידה, רעלת, בעיות עיכול שונות ובעיות שיניים. בתקופת ההיריון אומגה 3 תורמת לתפקוד תקין של מגוון מערכות בגוף האם כמו תפקוד תקין ויעיל של מערכת העיכול וכך האם תסבול פחות מעצירויות והפרעות עיכול המלוות נשים רבות. נשים הנוטלות אומגה 3 זוכות לתקופת היריון ארוכה יותר וכך העובר מתפתח היטב. העובר ואיבריו מתפתחים באופן רצוי, התינוק יגדל להיות אינטליגנטי יותר, נולדים תינוקות שלווים, רגועים ושמחים יותר מה שמקל על ההורים ותורם לגדילה נכונה ובריאה ומחקרים בנושאי הפרעות קשב וריכוז מוכיחים כי ילדים אשר קיבלו אומגה 3 בתקופת ההיריון ובזמן ההנקה מפתחים משמעותית פחות הפרעות קשב וריכוז.

מקור צמחי עדיף

בנטילה של אומגה 3 ממקור צמחי אין חשש מרעלנים או כספית המסוכנים ללידת תינוקות עם מומים ופגמים או  לבריאות האם והעובר. ניתן לצרוך אומגה 3 ממקור צמחי על ידי שינוי תזונתי וכך ניתן לצרוך אגוזי מלך, אבוקדו, זרעי פשתן ועוד אך על מנת לספק את מלוא הכמות הנדרשת לבריאות האם והעובר ולדאוג להתפתחות תקינה של העובר חשוב להוסיף תוסף תזונתי של אומגה 3 ממקור צמחי כגון פורטו.