1-with-box

// הריון ולידה // תזונה נכונה בתקופת ההיריון

02

תזונה נכונה בתקופת ההיריון

3

תזונה נכונה בתקופת ההיריון חשובה לאם ולעובר אותו היא נושאת. תזונה נכונה תעזור לאם בתקופה בה הגוף משתנה ודרישות העובר משתנות בהתאם להתפתחותו ובהתאם לשלבי ההיריון . התזונה בתקופה זו חשובה ויש להקפיד על המזון אותו האם צורכת מכיוון שיש השפעה ישירה על העובר. מטרת התזונה לתמוך בגוף האם ובהתפתחות העובר לכן חשוב להקפיד על תזונה נכונה ובריאה עוד לפני ההיריון ולהקפיד במיוחד במהלך תקופת ההיריון ואחריה. ההיריון מגביר את הצורך בקלוריות, ויטמינים, מינרלים, פחמימות, חלבונים וחומצה פולית. כמו כן חשוב להקפיד על שתיית מים.

פחמימות, חלבונים ושומנים

פחמימות מהוות מקור עיקרי לאנרגיה כאשר מומלץ לצרוך פחמימות מלאות ומורכבות המצויות בשפע בדגנים כמו אורז, חיטה, ירקות ופירות וכך צורכים גם סיבים תזונתיים שיקלו על תהליך העיכול. שומנים מהווים מקור מרוכז לאנרגיה וחשובים להגנה על איברים ורקמות. כמו כן השומנים סופחים ויטמינים ומסייעים בבניית הורמונים, במערכת קרישת הדם ובמערכת ויסות הדם. יש להתאים את צריכת השומנים לגופה של האם כדי למנוע השמנת יתר ובעיות לחץ דם. החלבונים חשובים לבניית התאים וגדילת הרקמות. את החלבונים ניתן לצרוך ממקורות מן החי (דגים, ביצים, בשר) או מהצומח (דגנים, קטניות, אגוזים וכד').

ויטמינים, מינרלים, חומצה פולית ואומגה 3

ויטמינים חשובים לשמירה על בריאות האם ותקינות מערכות הגוף שלה כמו גם להתפתחות עובר תקינה. חומצה פולית חשובה ביותר לשמירה על בריאות האם והתפתחות העובר ולכן יש להקפיד לצרוך אותה לכל אורך תקופת ההיריון, כמו גם אומגה 3 הידועה בחשיבותה לאם ובעיקר לעובר ולתינוק. צריכה באופן שוטף של מינרלים בהתאם להתפתחות ההיריון תתרום לחוזק ובריאות העצמות ולהתפתחות מערכת עצבים תקינה אצל העובר.

מים

חשוב להקפיד ולשתות מים, לפחות 1.5 ליטר ביום. המים חשובים לויסות חום הגוף, למסיסות החומרים בגוף והובלת מטבוליים וחומרי מזון בגוף האם והעובר ולחיוניות.